rel='author'/> rel='publisher'/>

piątek, 17 lipca 2015

Czy wiesz gdzie urodził się Marco Polo ?

Marco Polo kupiec i podróżnik. Według większości badaczy urodził się w Wenecji, jednak drugim domniemanym miejscem jego przyjścia na świat jest Korčula. Właśnie o tej małej, chorwackiej wysepce opowiem tym razem. Nazywana jest ona często małym Dubrownikiem, bo mury obronne i domy zostały zbudowane w tym samym stylu co w Dubrowniku
Na wyspę popłynęliśmy statkiem z miejscowości Orebić. Rejs trwał 20 min. i był bardzo przyjemny. Płynąc podziwialiśmy piękne widoki.

Początkowo chcieliśmy przeprawić się na wyspę wraz z samochodem, ale gdy dopłynęliśmy nie żałowaliśmy, że go zostawiliśmy. Korčula jest na tyle mała, że można ją spokojnie zwiedzić pieszo. Wąskie uliczki, rdzawoczerwone dachówki, wszystko takie samo jak w Dubrowniku. Po co więc tu przyjechaliśmy, skoro nie zobaczyliśmy tu nic nowego. Otóż warto było, tu przyjeżdża się dla atmosfery. Wzdłuż wybrzeża cięgnie się uliczka z licznymi restauracjami i kawiarniami. Nie sposób nie zatrzymać się w nich, nie posiedzieć i nie popatrzeć na morze. Jest to domniemane miejsce narodzin Marco Polo, dlatego znajduje się tu jego sklep i muzeum. Zabytków nie ma tu wielu, najbardziej wyróżniającym się jest gotycko-renesansowa katedra św. Marka.

Jeżeli nie byłeś zdecydowany, czy odwiedzić tą wyspę, czy nie, to mam nadzieję, że rozwiałam twoje wątpliwości.
Wracając z Orebić do Kleku (miejscowość, w której nocowałam) mijałam miejscowość Ston. Warto się zatrzymać tutaj chodź na chwilę, by zobaczyć chorwacki Mur Chiński. Fortyfikacja w całej okazałości ciągnęła się na długość 5,5 km, posiadała 40 wież i 7 twierdz. Do dzisiejszych czasów przetrwało aż 5 km obwarowań i połowa umocnień. Z bliska robi naprawdę wrażenie.